Alegerea reprezentantilor salariatilor. Contractul colectiv de munca
Raspuns oferit de Adina Popescu

consilier juridicIntrebare: As dori sa clarific cateva aspecte referitoare la procedura de alegere a reprezentantilor salariatilor pentru negocierea Contractului Colectiv de Munca (CCM), avand in vedere specificul activitatii societatii. In contextul in care salariatii sunt dispersati pe intreg teritoriul tarii (inclusiv directori regionali, agenti de vanzari etc.), iar organizarea unei intruniri fizice cu prezenta tuturor este imposibila, este posibila desfasurarea procedurii de alegere a reprezentantilor salariatilor prin e-mail? De asemenea, in convocarea formulata de angajator a fost stabilit un termen pentru alegerea reprezentantilor, insa acesta a fost depasit cu aproximativ doua luni. Ar putea acest aspect ridica probleme la inregistrarea CCM la ITM? In ceea ce priveste documentatia necesara pentru inregistrarea CCM, este obligatorie depunerea procesului-verbal al Adunarii Generale de alegere a reprezentantilor salariatilor, insotit de tabelul cu semnaturile tuturor angajatilor? Avand in vedere ca salariatii nu dispun de semnatura electronica, ar fi suficient procesul-verbal in care se detaliaza procedura de alegere, fara tabelul cu semnaturi? In acest sens, inspectorul de resurse umane (contabilul) a primit prin e-mail votul fiecarui salariat, utilizand adresa de e-mail personalizata a firmei, care contine numele acestuia. Se accepta o astfel de procedura la ITM? Totodata, daca negocierile CCM s-au finalizat in luna mai 2024, se mai poate inregistra acum contractul la ITM sau este necesara reluarea procedurii de negociere? Un alt aspect este legat de dreptul salariatilor care desfasoara activitate de birou de a lucra doua zile pe luna de acasa, conform prevederilor CCM. Angajatorul a introdus in contract o clauza prin care aceste doua zile nu se cumuleaza cu cele patru zile prevazute de Legea 241/2023. Este permisa o astfel de prevedere in CCM?
• Tip societate: S.R.L.
• Numar de angajati: peste 50 angajati
Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic
aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro
De ce sa va inregistrati?
- Pentru a avea la dispozitie zeci de experti 24 / 7 / 365!
Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 68.000 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, resurse umane.
Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata va costa acum doar 2.140 + TVA = 2.247 lei
Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
Consultanta oferita de specialistii Portalcodulmuncii
Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare - Legis Plus Legislatia Muncii. Poti consulta toate legile din domeniul legislatia muncii actualizate la zi de oriunde si oricand. Atentie, este singurul Soft Legislativ din Romania realizat Exclusiv pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare la pretul de 3.220 lei (TVA inclusa)
Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 22 feb 2025.
VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni.
Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site.
Peste 700 de clienti folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!
Intrebari similare din categoria Contract colectiv de munca
Intrebare: Va solicit un raspuns oficial legat de urmatoare speta: Avand in vedere negocierea Contractului Colectiv de Munca 2243/2024 la Nivelul Sectorului de Negociere Colectiva - Asistenta Sociala pe anii 2024-2026, inregistrat la M.M.S.S. - U.D.S.P.S., intrat in vigoare cu data de 13.02.2025, am rugamintea sa ne transmiteti opinia Dvs oficiala- Daca acest CCM este obligatoriu aplicabil unei societati cu ...
Intrebare: In data de 20.02.2025 se realizeaza fuziunea a doua societati, societatea X este societatea absorbanta iar societatea Y este societatea absorbita. Ambele societatii au inregistrat CCM pana la data de 08.2026, atat societatea X cat si societatea Y. 1.Ce se intampla in momentul in care expira mandatul pentru reprezentantii salariatilor in luna Mai 2025 pentru societatea X? In alegerea ...
Intrebare: Daca avem incheiat un Contract colectiv de munca pe 2 ani, acesta expira la 01.04.2025, mai putem prelungi cu 12 luni actualul Contract colectiv de munca?
Intrebare: Pentru negocierea unui CCM intre un angajator/SRL si angajati care sunt pasii obligatorii si ce documente ar trebui elaborate de catre angajator pentru a putea dovedi ca a demarat si facilitat dialogul social pentru negocierea CCM? Adresez intrebarea din perspectiva unui angajator(>10 salariati) care nu a putut agrea intr-un final un CCM cu angajatii sai si doreste a nu avea probleme la un ...
Intrebare: O societate comerciala a initiat negocierea contractului colectiv de munca in data de 03.04.2024, prima sedinta de negociere avand loc cu reprezentantii sindicatului nereprezentativ in data de 28.05.2024. Au avut loc 6 sedinte de negociere ultima avand loc in data de 12.09.2024.Deoarece durata negocierii de 45 de zile a fost depasita, de comun acord cele 2 parti implicate in negociere au ...
Intrebare: Societate cu 120 de salariati are contract colectiv de munca incheiat si inregistrat, valabil pana in aprilie 2026. Avand in vedere faptul ca unul dintre cei 3 reprezentatnti ai salariatilor alesi a incetat contractul de munca in ianuarie 2025 , va rog sa imi spuneti daca este obligatoriu ca societatea sa faca vreun demers in privinta alegerii unui nou reprezentant al salariatilor.