Cumparare pensie pana in decembrie 2024 - Vechime in munca
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 26 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton

Cumparare pensie pana in decembrie 2024

Raspuns oferit de Colectiv Portal Codul Muncii
Colectiv Portal Codul Muncii
16 Mai 2024

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70 din 31 august 2023 pentru modificarea si/sau completarea unor acte normative din domeniul pensiilor publice, publicata in Monitorul Oficial nr. 787 din 31 august 2023

Avand in vedere obligatia angajatorilor care detin avize de incadrare a locurilor de munca in conditii deosebite de a elabora, pana la data de 1 septembrie 2023, conform art. 29 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, planul de prevenire si protectie corespunzator locurilor de munca incadrate in conditii deosebite, care sa asigure imbunatatirea nivelului securitatii si al protectiei sanatatii lucratorilor, astfel incat locurile de munca sa se incadreze in conditii normale,
avand in vedere ca toate avizele de incadrare a locurilor de munca in conditii deosebite isi inceteaza valabilitatea incepand cu data de 1 septembrie 2023, se impune adoptarea cadrului legal prin care sa fie mentinuta valabilitatea acestora, pentru a permite angajatorilor sa continue investitiile pentru normalizarea locurilor de munca.
Avand in vedere ca ultima procedura de reevaluare a fost stabilita prin Hotararea Guvernului nr. 924/2017 pentru stabilirea procedurii de reevaluare a locurilor de munca in conditii speciale, reevaluate potrivit prevederilor art. 30 alin. (2) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice,
luand in considerare solicitarile partenerilor sociali potrivit carora lipsa cadrului juridic in ceea ce priveste prelungirea valabilitatii avizelor de incadrare in conditii deosebite de munca ar putea avea consecinte negative asupra unui numar considerabil de lucratori ale caror locuri de munca sunt incadrate in conditii deosebite de munca si care nu au putut fi normalizate,
tinand seama ca se propun reglementari de natura a imbunatati sistemul de protectie sociala astfel incat persoanele care nu indeplinesc conditia stagiului de cotizare pentru a accede la pensia pentru limita de varsta sa contribuie la sistem prin plata contributiilor de asigurari sociale, pe o perioada de 6 ani anterioara datei incheierii contractului de asigurare sociala,
intrucat masura prelungirii termenului de aplicare are drept consecinta evitarea de la excluderea la sistemul de protectie sociala a unor categorii de persoane care nu ar putea accede la pensie pentru limita de varsta in cadrul sistemului public de pensii intrucat nu indeplinesc conditiile prevazute de lege cu privire la stagiul minim de cotizare si care, in lipsa indeplinirii acestor conditii, ar apela la sistemul de asistenta sociala, fapt ce ar impovara bugetul de stat,
avand in vedere termenele si obligatiile asumate de Romania prin Planul national de redresare si rezilienta (PNRR) din cadrul R6. Reforma sistemului public de pensii, investitia 10. Eficienta operationala si servicii electronice avansate pentru sistemul national de pensii prin digitalizare, jalon 240 - Sistemul informatic din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice si I9. Sustinerea procesului de evaluare a dosarelor de pensii aflate in plata, jalon 239 - Toate dosarele de pensii recalculate si pentru neindeplinirea carora Romania risca declansarea procedurii de plata partiala pentru cererea de plata, in cadrul carora sunt raportate aceste jaloane,
tinand cont de necesitatea valorificarii si organizarii unitare, in mod digital, a tuturor surselor relevante de date in interiorul institutiei, cum ar fi: documente, baze de date si aplicatii insulare, in vederea cresterii capacitatii de adaptare a bazei de date a Casei Nationale de Pensii Publice (CNPP) la modificarile legislative sau la cerintele de interoperabilitate nationale sau europene,
in vederea atingerii scopului propus prin PNRR referitor la digitalizarea operatiunilor in relatia cu asiguratii si pensionarii, prin modernizarea platformelor informatice ale CNPP in vederea oferirii de servicii electronice avansate, respectiv nivel sofisticare 5 - conform Strategiei Nationale privind Agenda Digitala pentru Romania 2020, in beneficiul cetatenilor si al potentialilor beneficiari ai sistemul public de pensii,
in considerarea necesitatii stringente de preluare a informatiilor din arhiva electronica a carnetelor de munca constituita ca urmare a parcurgerii etapelor I si II constituita in baza Hotararii Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare, la baza de date deja existenta,
avand in vedere volumul de munca semnificativ necesar in derularea etapei de corelare a datelor aferente carnetelor de munca procesate conform etapelor I si II si de interconectare a acestora cu baza de date deja existenta si necesitatea asigurarii acuratetei datelor stocate in format electronic, utilizate in procedura de stabilire a drepturilor potentialilor beneficiari ai sistemului public de pensii,
avand in vedere obligatiile institutiilor si autoritatilor publice instituite prin dispozitiile art. V din Ordonanta Guvernului nr. 17/2015 privind reglementarea unor masuri fiscal-bugetare si modificarea si completarea unor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 316/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, instituite in scopul crearii cadrului legal pentru o etapa in procesul de simplificare, debirocratizare si digitalizare, ca urmare a promovarii semnaturii electronice de catre Uniunea Europeana ca mijloc de reducere a birocratiei,
tinand seama de faptul ca Regulamentul (UE) nr. 910/2014 privind identificarea electronica si serviciile de incredere pentru tranzactiile electronice pe piata interna si de abrogare a Directivei 1999/93/CE introduce un element nou in sfera semnaturii electronice, si anume sigiliul electronic, instrument care in mediul fizic joaca rolul unei stampile, acesta putand inlocui chiar si semnatura olografa atunci cand are la baza un certificat calificat; sigiliul electronic serveste drept dovada ca un document electronic a fost emis de catre o persoana juridica, asigurand certitudinea originii, autenticitatii si integritatii documentului.
Tinand seama ca documentele prezentate de catre solicitantii unui drept acordat in sistemul public de pensii trebuie sa indeplineasca nevoile si cerintele de legalitate si regularitate, intrucat stau la baza angajarii de cheltuieli pe seama bugetului general consolidat al statului,
luand in considerare ca neadoptarea acestor masuri are consecinte negative asupra beneficiarilor sistemului public de pensii, asigurati/angajatori/pensionari,
avand in vedere ca elementele sus-mentionate constituie situatii extraordinare care impun adoptarea de masuri imediate, in vederea stabilirii cadrului normativ adecvat, se impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta.
In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. – Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 852 din 20 decembrie 2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 29, alineatele (11) si (12) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(11) Locurile de munca incadrate in conditii deosebite de munca, in baza avizelor a caror valabilitate a fost prelungita pana la data de 1 septembrie 2023, sunt locuri in conditii deosebite de munca, potrivit legii, pana la normalizarea de catre angajator a conditiilor de munca.
(12) Perioada de activitate desfasurata in locurile de munca prevazute la alin. (11) constituie stagiu de cotizare in conditii deosebite de munca, pentru care angajatorii datoreaza contributia de 4% potrivit prevederilor art. 138 lit. b) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare."

2. La articolul 30, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Locurile de munca prevazute la alin. (1) lit. e) incadrate in conditii speciale de munca in baza avizelor mentinute ca urmare a parcurgerii procedurii de reevaluare stabilite prin Hotararea Guvernului nr. 924/2017 pentru stabilirea procedurii de reevaluare a locurilor de munca in conditii speciale, reevaluate potrivit prevederilor art. 30 alin. (2) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, sunt locuri de munca in conditii speciale de munca."

3. Dupa articolul 165 se introduce un nou articol, art. 165^1, cu urmatorul cuprins:
"Art. 165^1. – Adeverintele eliberate de angajatori sau de catre detinatorii legali de arhive, precum si documentele necesare stabilirii si/sau recalcularii drepturilor de pensie emise potrivit dispozitiilor legale in vigoare se certifica prin stampila si semnatura olografa a conducatorului entitatii sau a persoanei delegate in acest sens."

Art. II. – Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 163/2020 pentru completarea art. 159 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, precum si pentru adoptarea unor masuri in domeniul asigurarii unor persoane in sistemul public de pensii, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 883 din 28 septembrie 2020, aprobata cu modificari prin Legea nr. 168/2021, se modifica dupa cum urmeaza:

1. La articolul II, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. II. – (1) Pana la data de 31 decembrie 2024, persoanele prevazute la art. I pot incheia un contract de asigurare sociala in vederea obtinerii pensiei pentru limita de varsta, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 1. Modelul actului aditional la contractul de asigurare sociala este prevazut in anexa nr. 2."

2. La articolul V, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. V. – (1) Plata contributiei de asigurari sociale datorate se efectueaza intr-o singura transa sau esalonat, in transe lunare, pana la data de 31 decembrie 2024.
..................................................................................................
(3) In situatia in care, la data de 31 decembrie 2024, contributia de asigurari sociale datorata nu este achitata in intregime, stagiul de cotizare se constituie corespunzator platii efectuate."
3. Anexa nr. 1 se modifica si se inlocuieste cu anexa la prezenta ordonanta de urgenta.

Art. III. – (1) Termenul de incadrare in categoria functiilor contractuale prevazut la art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 90/2021 privind unele masuri din domeniul pensiilor publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 808 din 23 august 2021, aprobata prin Legea nr. 362/2022, se prelungeste pana la data de 31 august 2024, personalul desfasurand activitati in vederea recalcularii pensiilor din sistemul public de pensii in vederea eficientizarii operationale si serviciile electronice avansate pentru sistemul national de pensii prin digitalizare si recalcularea pensiilor din sistemul public de pensii conform Planului national de redresare si rezilienta din cadrul R6. Reforma sistemului public de pensii, investitia 10., jalon 240 - Sistemul informatic din cadrul Casei Nationale de Pensii Publice si I9. Sustinerea procesului de evaluare a dosarelor de pensii aflate in plata, jalon 239 - Toate dosarele de pensii recalculate.
(2) Activitatile prevazute la alin. (1) au in vedere, fara a fi limitative, urmatoarele actiuni:
a) determinarea stagiilor de cotizare si a numarului de puncte pentru perioadele de vechime in munca realizate anterior datei de 1 aprilie 2001, in baza informatiilor existente in arhiva electronica, in temeiul Hotararii Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de munca a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat in sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) emiterea deciziilor de pensii in sistem centralizat si transmiterea acestora catre casele teritoriale de pensii in vederea verificarii, indosarierii, implicuirii si transmiterii catre pensionari;
c) recalcularea dosarelor de pensii provenite din vechiul sistem al agricultorilor, prin determinarea numarului de puncte conform noii formule de calcul al pensiilor, emiterea si transmiterea deciziilor de pensii catre pensionari.
(3) Posturile contractuale vacante din cadrul caselor teritoriale de pensii, prevazute la art. 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 90/2021 privind unele masuri din domeniul pensiilor publice, aprobata prin Legea nr. 362/2022, urmeaza aceeasi procedura prevazuta la art. 2 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 90/2021 privind unele masuri din domeniul pensiilor publice, aprobata prin Legea nr. 362/2022.
PRIM-MINISTRU
ION-MARCEL CIOLACU
Contrasemneaza:
Viceprim-ministru,
Marian Neacsu
Ministrul muncii si solidaritatii sociale,
Simona Bucura-Oprescu
Ministrul investitiilor si proiectelor europene,
Adrian Caciu
Ministrul finantelor,
Marcel-Ioan Bolos


Anexa
(- Anexa nr. 1 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 163/2020)
CASA NATIONALA DE PENSII PUBLICE
CASA TERITORIALA DE PENSII..........
CONTRACT DE ASIGURARE SOCIALA
Nr...........din ziua..........luna..........anul..........
Incheiat intre

Casa Teritoriala de Pensii.........., in calitate de asigurator, cu sediul in localitatea.........., str...........nr..........., bl. .........., sc. .........., et..........., ap. .........., oficiul postal.........., judetul........../sectorul.........., denumita in continuare Casa, reprezentata prin directorul executiv, si
-Titular contract....................................... (numele si prenumele), CNP.........., sex..........(M/F), data nasterii.......................... (an/luna/zi), actul de identitate:..........seria........nr..........., adresa: localitatea:.........., str...........nr..........., bl. .........., sc. .........., et..........., ap. ........., oficiul postal................, judetul/sectorul.........., telefonul......................, adresa de e-mail...................................................
- Art. 1. – Obiectul prezentului contract de asigurare sociala este asigurarea in sistemul public de pensii in vederea obtinerii pensiei pentru limita de varsta.
- Art. 2. – (1) Venitul asigurat este de..........lei si nu poate fi mai mic decat valoarea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata valabil la data incheierii prezentului contract de asigurare.
(2) Perioada/Perioadele de asigurare este/sunt:
anul.........., luna/lunile.........., venit asigurat..........lei;
anul.........., luna/lunile.........., venit asigurat..........lei;
...................
anul.........., luna/lunile.........., venit asigurat..........lei.
(3) Cota de contributie de asigurari sociale este de.......... % conform reglementarilor in vigoare la data incheierii prezentului contract de asigurare.
(4) Totalul cuantumului contributiei de asigurari sociale este de.............................lei.
(5) Plata contributiei se efectueaza:
a)integral, intr-o singura transa - pana la data de 31 decembrie 2024;
b)in transe lunare - pana la data de 31 decembrie 2024.
(6) Contul in care se plateste contributia de asigurari sociale, deschis la Trezoreria Statului, avand ca titular Casa, este.....................................
(7) Plata contributiei de asigurari sociale se poate face si in numerar, la casieria Casei, sau prin orice alte mijloace de plata prevazute de lege.
- Art. 3. – Obligatiile Casei sunt urmatoarele:
a) valorificarea, la stabilirea pensiei pentru limita de varsta, a stagiului de cotizare realizat in baza prezentului contract de asigurare sociala si a venitului asigurat care a constituit baza de calcul al contributiei de asigurari sociale conform prezentului contract;
b) certificarea, la cererea asiguratului, a stagiului de cotizare realizat in baza prezentului contract.
- Art. 4. – Obligatiile asiguratului sunt urmatoarele:
a) achitarea contributiei de asigurari sociale in cuantumul si in modul stabilite la art. 2;
b) instiintarea Casei asupra modificarilor survenite in termenii prezentului contract de asigurare sociala;
c) prezentarea asiguratului la sediul Casei atunci cand este solicitat, respectand termenul prevazut in invitatie.
- Art. 5. – (1) Stagiul de cotizare se constituie din insumarea lunilor pentru care s-a achitat contributia de asigurari sociale.
(2) Prezentul contract de asigurare sociala, semnat de parti, intra in vigoare la data inregistrarii acestuia la Casa.
(3) Durata contractului expira la data de 31 decembrie 2024.
(4) Contractul de asigurare sociala se poate rezilia oricand din initiativa asiguratului si produce efecte de la data inregistrarii la Casa a solicitarii rezilierii.
(5) In caz de forta majora, partile contractante sunt exonerate de raspundere pentru neexecutarea sau executarea necorespunzatoare ori cu intarziere a obligatiilor asumate prin prezentul contract. Cazul de forta majora se dovedeste de partea care o invoca.
(6) Modificarea oricaror prevederi din prezentul contract se poate face numai cu acordul scris al ambelor parti, prin act aditional.
Semnatura asiguratului
................................
Semnatura asiguratorului
................................
 
Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Articole similare

Ian052023

Dovada vechimii in munca in grupele de munca se realizeaza cu carnetul de munca

de Colectiv Portal Codul Muncii 05 Ian 2023
Decizie nr. 47 din 19 septembrie 2022 privind pronuntarea unei hotarari prealabile pentru dezlegarea urmatoarei chestiuni de drept: daca dispozitiile art. 158 alin. (6) si (7) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica si in situatia in care dovada vechimii in munca in grupele de munca se realizeaza in conditiile art. ...
Mai312022

Pensii. Reducerea varstei standard de pensionare cu 2 ani fara penalizarea

de Colectiv Portal Codul Muncii 31 Mai 2022
Legea nr. 161 din 27 mai 2022 pentru modificarea art. 65 alin. (5) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, publicata in Monitorul Oficial nr. 527 din 27 mai 2022Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.Articol unic. – La articolul 65 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 852 din ...
Oct112011

Decizia nr. 2 din 15 februarie 2016 referitoare la examinarea recursului in interesul legii cu privire la interpretarea si aplicarea unitara a legii in ce priveste calitatea procesuala in cauzele privind reconstituirea vechimii in munca

de Colectiv Portal Codul Muncii 11 Oct 2011
Decizia nr. 2 din 15 februarie 2016 referitoare la examinarea recursului in interesul legii formulat de Colegiul de conducere al Curtii de Apel Suceava cu privire la interpretarea si aplicarea unitara a legii in ce priveste calitatea procesuala pasiva in cauzele privind reconstituirea vechimii in munca/ constatarea incadrarii activitatii desfasurate in grupele I si/ sau a II-a de munca, in ...
x