Impozit nedatorat.Restituire. Interpretarea ANAF - Salarizare
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 22 Februarie 2025
Un produs marca Rentrop&Straton

Impozit nedatorat.Restituire. Interpretarea ANAF

Raspuns oferit de Irina Dumitrescu
Irina Dumitrescu
consultant fiscal
valabil la 06 Mar 2013
Intrebare: In data de 04.02.2013 am adresat o intrebare legata de restituirea impozitului pentru un fost salariat, in baza unui certificat de handicap. Va atasez intrebarea si raspunsul celor de la ANAF. Care este opinia dvs vis-a-vis de acest raspuns? Intrebarea dvs.: Un fost salariat solicita recalcularea si restituirea impozitului pe salariu in baza unui certificat de handicap. Mentionam ca la angajare in fisa completata si semnata a declarat ca nu detine un astfel de document, iar pe toata perioada cat a fost salariat nu a prezentat certificatul. Ce putem face in acest caz? Este normal sa vina cu o astfel de solicitare acum? Raspuns: Conform art. 129 din Normele metodologice date in aplicarea Codului fiscal, in situatia in care se constata elemente care genereaza modificarea veniturilor din salarii sisau a bazei de impunere aferente veniturilor unei persoane fizice, pentru care angajatorulplatitorul a efectuat calculul impozitului lunar, recalcularea drepturilor respective si stabilirea diferentelor de impozit constatate se efectueaza pentru luna la care se refera, iar diferentele de impozit rezultate vor majoradiminua impozitul datorat incepand cu luna constatarii. In situatia in care la data efectuarii operatiunii de stabilire a diferentelor de impozit de catre angajatorplatitor exista relatii contractuale generatoare de venituri din salarii, intre acesta si persoana fizica, atunci se procedeaza astfel: - impozitul retinut in plus se restituie persoanei fizice prin diminuarea cu sumele respective a impozitului pe veniturile din salarii incepand cu luna efectuarii acestei operatiuni si pana la lichidarea acestuia; - impozitul neretinut se retine de angajatorplatitor din veniturile din salarii incepand cu luna constatarii si pana la lichidarea acestuia. In situatia in care persoana fizica pentru care angajatorulplatitorul a efectuat calculul impozitului lunaranual nu mai are relatii contractuale generatoare de venituri din salarii si angajatorulplatitorul nu poate sa efectueze operatiunea de plataincasare a diferentelor de impozit, atunci acestea vor fi administrate de organul fiscal competent. In speta, intelegem ca nu mai aveti relatii contractuale cu persoana in cauza astfel incat eventualele diferente de impozit vor fi administrate de organul fiscal competent si nu de fostul angajator. Pe cale de consecinta, trebuie sa il indrumati pe fostul salariat sa se adreseze organelor fiscale. raspuns ANAF Urmare e-mail-ului dvs. inregistrat la noi sub nr. 6340 din 13.02.2013, Va comunicam urmatoarele: Asa cum ati precizat si dvs. in adresa, potrivit art. 59 pct. 129 din H.G. nr. 442004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Codului fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in situatia in care se constata elemente care genereaza modificarea veniturilor din salarii si/sau a bazei de impunere aferente veniturilor unei persoane fizice, pentru care angajatorulplatitorul a efectuat calculul impozitului lunar, recalcularea drepturilor respective si stabilirea diferentelor de impozit constatate se efectueaza pentru luna la care se refera, iar diferentele de impozit rezultate vor majora/diminua impozitul datorat incepand cu luna constatarii. In situatia in care persoana fizica pentru care angajatorulplatitorul a efectuat calculul impozitului lunaranual nu mai are relatii contractuale generatoare de venituri din salarii si angajatorulplatitorul nu poate sa efectueze operatiunea de plata/incasare a diferentelor de impozit, atunci acestea vor fi administrate de organul fiscal competent. Avand in vedere ca legea prevede indeplinirea a doua conditii cumulative si anume: - persoana fizica pentru care angajatorulplatitorul a efectuat calculul impozitului lunar/anual nu mai are relatii contractuale generatoare de venituri din salarii; si - angajatorulplatitorul (Raiffeisen Bank, in cazul dvs.) nu poate sa efectueze operatiunea de plata/incasare a diferentelor de impozit (ex. nu mai are alte persoane salariate pentru care achita impozit pe veniturile din salarii, nu mai exista societatea etc.); numai in aceste conditii organul fiscal competent va prelua aceasta obligatie. Deoarece angajatorul dvs. poate sa efectueze operatiunea de plata/incasare a diferentelor de impozit va proceda astfel: va va restitui impozitul retinut in plus prin diminuarea cu sumele respective a impozitului pe veniturile din salarii pe care il are de plata pentru salariatii existenti, incepand cu luna efectuarii acestei operatiuni (adica incepand cu luna in care ii veti prezenta fostului angajator certificatele de incadrare in grad de handicap, conform legii) si pana la lichidarea acestuia. Aceasta adresa nu este act administrativ fiscal, in sensul art. 41 din Codul de procedura fiscala, sau act administrativ de autoritate, in sensul art. 1 din Legea nr. 5542004 a contenciosului administrativ si nu este opozabila tertilor.

Tip societate: S.A.
Numar de angajati: peste 50 angajati
Cod CAEN: 6419

Nota: Raspunsul la aceasta intrebare este disponibil doar pentru utilizatorii inregistrati. Clic aici pentru a te convinge de utilitatea raspunsurilor oferite de expertii PortalCodulMuncii.ro
Login utilizator
Creare cont platit Testare gratuita
De ce sa va inregistrati?
  • Pentru a avea la dispozitie zeci de experti 24 / 7 / 365!
    Pentru a avea acces (dupa activarea contului) la o baza de date cu peste 68.000 de intrebari si raspunsuri din domeniul relatiilor de munca: legislatia muncii, asigurari sociale, salarizare, resurse umane.
    Pentru ca accesul total in portal + consultanta personalizata va costa acum doar 2.140 + TVA = 2.247 lei
    Pentru ca toate informatiile din portal sa va stea la dispozitie oricand si de oriunde!
    Consultanta oferita de specialistii Portalcodulmuncii
    Soft Legislativ EXCLUSIV pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare - Legis Plus Legislatia Muncii. Poti consulta toate legile din domeniul legislatia muncii actualizate la zi de oriunde si oricand. Atentie, este singurul Soft Legislativ din Romania realizat Exclusiv pentru Departamentul de Resurse Umane/Salarizare la pretul de 3.220 lei (TVA inclusa)

Atentie la data valabilitatii intrebarii!
Raspunsul oferit este in concordanta cu legislatia in vigoare la data de 06 mar 2013.

VIZUALIZATI INSTANT acest raspuns, platind prin SMS!
Puteti accesa raspunsul la intrebarea de mai sus, platind prin SMS 10 Euro + TVA.
Apasa butonul "Plateste prin SMS" si urmeaza instructiunile privind procedura de plata folosind telefonul mobil. Odata procedura de plata finalizata, vei putea vizualiza raspunsul chiar in pagina accesata.
Sau CLICK AICI pentru a alege varianta de Abonament pentru 3, 6 ori 12 luni. Veti putea adresa intrebari in mod direct consultantilor si veti putea vedea toate intrebarile si raspunsurile din site. Peste 700 de clienti folosesc zilnic site-ul nostru.
Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Intrebari similare din categoria Salarizare

Feb182025

Acordare tichete cadou conform OUG 156 din 2024

de Florentina Buzea valabil la 18 Feb 2025
Intrebare: Conform art. XXXIV din OUG 156/2024 se specifica faptul sa nu acorde in anul 2025 premii, prime, bonusuri, bonificatii si alte drepturi de natura salariala similare, cu exceptia sumelor ce reprezinta participarea salariatilor la profit si a cheltuielilor sociale prevazute la art. 25 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare. Intrebarea mea este daca ...
Feb082025

Categorie personal preot spital public

de Adina Popescu valabil la 08 Feb 2025
Intrebare: Va rog sa imi precizati daca preotul angajat al unui spital public face parte din personalul TESA?
Ian132025

Sectorul agricol. Salariat cu o vechime de peste 2 ani

de Gabriela Dita valabil la 13 Ian 2025
Intrebare: Daca majoram salariul incepand cu 01.01.2025 unui angajat care lucreaza in sectorul agricol, de la 3.436 lei la 4.050 lei iar acesta are o vechime de peste 2 ani in unitatea noastra aplicam OUG 142/2021?
Dec222024

Contravaloarea transportului la si de la locul de munca. Declaratia 112

de Rodica Mantescu valabil la 22 Dec 2024
Intrebare: In D112 trebuie sa declaram abonamentele de transport si contravaloarea facturilor pentru transportul asigurat de societate?
Dec052024

Zile libere platite in perioada de reducere temporara a activitatii, din care se pot compensa ore suplimentare ce vor fi efectuate ulterior

de Adina Popescu valabil la 05 Dec 2024
Intrebare: O societate care isi desfasoara activitatea in domeniul transporturi si care are incheiate contracte pentru lucrari a caror executare depinde de conditiile meteo (transporturi agregate pentru pietruire si asfaltare drumuri) are perioade in care salariatii lucreaza mai putin decat norma de lucru; de exemplu, in luna noiembrie un salariat a lucrat 128 ore in loc de 168. Societatea a cazut de comun ...
Dec012024

Angajare studenti straini. Facilitati fiscale

de Rodica Mantescu valabil la 01 Dec 2024
Intrebare: Va rugam sa aveti amabilitatea de a ne acorda suportul in urmarea speta: Societatea urmeaza sa angajaze un cetatean strain (non-ue), care in momentul de fata este student si detine permis de sedere pe perioada studiilor. Aceast cetatean va fi angajat cu contract individual de munca, timp de lucru 4h/zi, iar salariul va fi mai mare decat salariul minim pe economie. Intrebarea noastra este: In ...
x