Ordinul comun al ministrului apararii nationale, viceprim-ministrului, ministrului afacerilor interne si directorului Serviciului Roman de Informatii nr. 25 din 13 februarie 2024 pentru modificarea si completarea Metodologiei de intocmire a dosarului de pensionare, aprobata prin Ordinul ministrului apararii nationale, al ministrului afacerilor interne si al directorului Serviciului Roman de Informatii nr. M.24/30/8.147/2016, publicat in Monitorul Oficial nr. 164 din 29 februarie 2024
Ordinul comun al ministrului apararii nationale, viceprim-ministrului, ministrului afacerilor interne si directorului Serviciului Roman de Informatii nr. 7585 din 21 februarie 2024 pentru modificarea si completarea Metodologiei de intocmire a dosarului de pensionare, aprobata prin Ordinul ministrului apararii nationale, al ministrului afacerilor interne si al directorului Serviciului Roman de Informatii nr. M.24/30/8.147/2016, publicat in Monitorul Oficial nr. 164 din 29 februarie 2024
Avand in vedere prevederile art. XV din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu si a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, pentru aplicarea dispozitiilor art. 62 alin. (3) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii Nationale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 7 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 23 alin. 3 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informatii, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul apararii nationale, viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, si directorul Serviciului Roman de Informatii emit prezentul ordin.
Art. I. - Metodologia de intocmire a dosarului de pensionare, aprobata prin Ordinul ministrului apararii nationale, al ministrului afacerilor interne si al directorului Serviciului Roman de Informatii nr. M.24/30/8.147/2016, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 130 din 19 februarie 2016, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. La articolul 3, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Pana la data de 1.01.2030, in cuprinsul cererii de pensionare, solicitantul dreptului la pensie de serviciu sau pensie de invaliditate isi exprima optiunea privind alegerea lunilor consecutive corespunzatoare perioadei in care si-a desfasurat activitatea, potrivit legii."
2. La articolul 7, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Structurile prevazute la art. 61 alin. (3) din Legea nr. 223/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, transmit, in format letric si in format electronic, dosarul de pensionare casei de pensii sectoriale competente potrivit legii, insotit de adresa de inaintare, al carei model este prevazut in anexa nr. 7."
3. La articolul 17, litera f) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"f) pana la data de 31.12.2028, in situatia persoanelor care se incadreaza in prevederile art. XVI alin. (5) din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu si a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, la pct. 7 se specifica Situatia soldelor/salariilor lunare brute realizate la functia de baza, corespunzatoare celor 6 luni consecutive alese, actualizate, din care se constituie baza de calcul folosita pentru stabilirea pensiei militare, prevazuta la art. 28 din Legea nr. 223/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, utilizandu-se formatul in vigoare pana la data de 31.12.2023;"
4. La articolul 17, dupa litera f) se introduce o noua litera, litera f1), cu urmatorul cuprins:
"f1) la pct. 7 se specifica Situatia soldelor/salariilor lunare brute realizate la functia de baza, corespunzatoare lunilor consecutive de activitate, stabilite conform art. 28 si 281 din Legea nr. 223/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, actualizate cu indicele preturilor de consum lunar, la data deschiderii drepturilor de pensie, potrivit legii;"
5. Articolul 20 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 20. - Transmiterea pe cale electronica a datelor cuprinse in fisa de pensie se realizeaza de catre unitatile militare ale Ministerului Apararii Nationale prin intermediul aplicatiei informatice create de catre Comandamentul apararii cibernetice, conform cerintelor specificate de Casa de Pensii Sectoriala a Ministerului Apararii Nationale."
6. Anexele nr. 1-3 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezentul ordin.
7. La anexa nr. 4, punctul 7 se modifica si va avea cuprinsul prevazut in anexa nr. 4 la prezentul ordin.
Art. II. - Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
-****-
Ministrul apararii nationale, Angel Tilvar p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne, Aneta Matei, secretar de stat p. Directorul Serviciului Roman de Informatii, Razvan Ionescu |
CERERE
pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta/pensiei anticipate/pensiei anticipate partiale
- Model –
(- Anexa nr. 1 la metodologie)
ROMANIA Ministerul/Institutia ................................. Unitatea ........................ Nr. ............... din ........................ |
NECLASIFICAT Exemplarul nr. ....... |
CERERE
pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta/pensiei anticipate/pensiei anticipate partiale
Catre Casa de Pensii Sectoriala a ..............................
Subsemnatul(a), .........................................., avand codul numeric personal ......................., domiciliat(a) in localitatea ..........................., str. ............................ nr. .........., bl. ........., sc. ........, et. ......, ap. ........, judetul ................, posesor/posesoare al (a) actului de identitate seria ....... nr. ............, eliberat de ................... la data de ................., nascut(a) la data de ................... in localitatea/judetul ......................., fiul (fiica) lui ............ si al (a) .................., solicit inscrierea la pensie pentru limita de varsta/pensie anticipata/pensie anticipata partiala conform art. ........ din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare.
Pentru determinarea bazei de calcul ce va fi folosita pentru stabilirea pensiei militare potrivit Legii nr. 223/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, aleg urmatoarea perioada de 6 luni consecutive, de la (luna/an) ..................................... pana la (luna/an) ................, in conditiile art. XVI alin. (5) din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu si a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare.
Pentru determinarea bazei de calcul folosite pentru stabilirea pensiei militare potrivit Legii nr. 223/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, aleg urmatoarea perioada de ........ luni consecutive, de la (luna/an) ................ pana la (luna/an) ..................... .
In acest scop, depun urmatoarele:
- carnet de munca seria .................. nr. .................., in original;
- carnet de asigurari sociale seria ............... nr. .................., in original;
- livret militar seria .................. nr. .................., in copie certificata;
- buletin/carte de identitate seria ............... nr. .................., in copie certificata;
- certificat de nastere si/sau certificat de casatorie seria ............ nr. .................., in copie certificata;
- diploma de studii si foaia matricola, in copii certificate, sau adeverinta de certificare a perioadelor de studii de invatamant superior nr. .............. din ..................;
- adeverinta privind grupa superioara/conditiile de munca .................., in original;
- alte acte pentru dovedirea perioadelor de activitate si a veniturilor realizate .................., in original.
Declar pe propria raspundere, sub sanctiunile prevazute de Codul penal pentru declaratii false, ca:
- sunt/nu sunt asigurat(a);
- primesc/nu primesc o alta pensie sau ajutor social - dosar nr. ..........;
- primesc/nu primesc pensie din alt sistem de pensii integrat sistemului public de pensii - dosar nr. ..................;
- primesc/nu primesc pensie din alt sistem de pensii neintegrat sistemului public de pensii - dosar nr. ..................;
- primesc/nu primesc indemnizatie - dosar nr. ..................;
- primesc/nu primesc indemnizatie de somaj;
- primesc/nu primesc indemnizatie acordata persoanelor cu handicap.
Ma oblig sa anunt casa de pensii sectoriala, in termen de 15 zile de la data aparitiei oricarei schimbari in situatia proprie, de natura sa conduca la modificarea conditiilor in functie de care imi este stabilita sau mi se plateste pensia.
In cazul in care nu imi voi respecta obligatiile asumate prin prezenta cerere, ma oblig sa restitui integral sumele incasate nelegal, suportand rigorile legii.
Am completat si am citit cu atentie continutul declaratiei de mai sus, dupa care am semnat.
Data .................. | Semnatura ........................ |
Anexa nr. 2:
CERERE
pentru acordarea pensiei de invaliditate
- Model –
(- Anexa nr. 2 la metodologie)
ROMANIA Ministerul/Institutia ................................. Unitatea ........................ Nr. ............... din ........................ |
NECLASIFICAT Exemplarul nr. ....... |
CERERE
pentru acordarea pensiei de invaliditate
Catre Casa de Pensii Sectoriala a .......................
Subsemnatul(a), ......................................., avand codul numeric personal .............., domiciliat(a) in localitatea ...................., str. ........................ nr. ......, bl. ........, sc. ......, et. ....., ap. ......, judetul .................., posesor/posesoare al (a) actului de identitate seria ....... nr. ................, eliberat de ..................... la data de ...................., nascut(a) la data de ..................... in localitatea/judetul .................., fiul (fiica) lui .................. si al (a) ................., solicit inscrierea la pensie de invaliditate.
Pentru determinarea bazei de calcul ce va fi folosita pentru stabilirea pensiei militare potrivit Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare, aleg urmatoarea perioada de 6 luni consecutive, de la (luna/an) ................ pana la (luna/an) ................, in conditiile art. XVI alin. (5) din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu si a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare.
Pentru determinarea bazei de calcul folosite pentru stabilirea pensiei militare potrivit Legii nr. 223/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, aleg urmatoarea perioada de ........ luni consecutive, de la (luna/an) ................ pana la (luna/an) ............... .
In acest scop depun urmatoarele acte:
- carnet de munca seria .................. nr. .................., in original;
- carnet de asigurari sociale seria .................. nr. .............., in original;
- livret militar seria .................. nr. .................., in copie certificata;
- buletin/carte de identitate seria ............... nr. .................., in copie certificata;
- certificat de nastere si/sau certificat de casatorie seria ............ nr. .................., in copie certificata;
- diploma de studii si foaia matricola, in copii certificate, sau adeverinta de certificare a perioadelor de studii de invatamant superior nr. .................. din ..................;
- adeverinta privind grupa superioara/conditii de munca ................., in original;
- alte acte pentru dovedirea perioadelor de activitate si a veniturilor realizate .................., in original;
- decizia medicala asupra capacitatii de munca, in original.
Declar pe propria raspundere, sub sanctiunile prevazute de Codul penal pentru declaratii false, ca:
- sunt/nu sunt asigurat(a);
- primesc/nu primesc o alta pensie sau ajutor social - dosar nr. ..........;
- primesc/nu primesc pensie din alt sistem de pensii integrat sistemului public de pensii - dosar nr. ..................;
- primesc/nu primesc pensie din alt sistem de pensii neintegrat sistemului public de pensii - dosar nr. ..................;
- primesc/nu primesc indemnizatie - dosar nr. ..................;
- primesc/nu primesc indemnizatie de somaj;
- primesc/nu primesc indemnizatie acordata persoanelor cu handicap.
Ma oblig sa anunt casei de pensii sectoriale orice schimbare in situatia proprie, de natura sa conduca la modificarea conditiilor in functie de care imi este stabilita sau mi se plateste pensia, in termen de 15 zile de la data aparitiei acesteia.
In cazul in care nu imi voi respecta declaratia asumata prin prezenta cerere, ma oblig sa restitui integral sumele incasate nelegal, suportand rigorile legii.
Am completat si am citit cu atentie continutul declaratiei de mai sus, dupa care am semnat.
Data .................. | Semnatura ........................ |
Anexa nr. 3:
CERERE
pentru acordarea pensiei de urmas
- Model –
(- Anexa nr. 3 la metodologie)
ROMANIA Ministerul/Institutia ................................. Unitatea ........................ Nr. ............... din ........................ |
NECLASIFICAT Exemplarul nr. ....... |
CERERE
pentru acordarea pensiei de urmas
Catre Casa de Pensii Sectoriala a ..............................
Subsemnatul(a), ........................................, in calitate de sot supravietuitor/fiu/fiica/tutore/curator, avand codul numeric personal ...................., domiciliat(a) in localitatea ........................, str. ......................... nr. ........., bl. ......., sc. ......, et. ......, ap. ........, judetul ..........................., posesor (posesoare) al (a) actului de identitate seria ........ nr. ..............., eliberat(a) de ..................... la data de .............., nascut(a) la data de .................... in localitatea/judetul ......................., fiul (fiica) lui ............. si al (a) .................., solicit inscrierea la pensie de urmas dupa sustinatorul ...................., decedat(a) la data de ..............., in calitate de asigurat/pensionar, avand codul numeric personal ......................../dosar de pensie nr. ................., pentru titularii (numele si calitatea):
1.........................................................................................................................................................;
2.........................................................................................................................................................;
3.........................................................................................................................................................;
4........................................................................................................................................................;
5.........................................................................................................................................................
In acest scop depun urmatoarele acte:
- carnet de munca seria ........... nr. ..........., in original;
- carnet de asigurari sociale seria ........... nr. .........., in original;
- livret militar seria ................ nr. ............., in copie certificata;
- diploma de studii si foaia matricola, in copii certificate, sau adeverinta de certificare a perioadelor de studii de invatamant superior nr. ................. din ..................;
- adeverinta privind grupa superioara/conditii de munca ................., in original;
- act doveditor din care sa reiasa cauza decesului;
- certificat de deces seria ............ nr. ............., in copie;
- act de stare civila (buletin/carte de identitate, certificat de nastere, certificat de casatorie);
- adeverinta de studii, in original;
- decizia medicala asupra capacitatii de munca, in original;
- talon de plata a pensiei sau decizia de pensie, in copie.
Declar pe propria raspundere, sub sanctiunile prevazute de Codul penal pentru declaratii neadevarate, ca:
- nu am savarsit infractiunea de omor sau tentativa de omor asupra sustinatorului decedat;
- nu sunt asigurat;
- nu realizez venituri lunare mai mari de 35% din castigul salarial mediu brut;
- primesc/nu primesc indemnizatii prevazute de legi speciale - dosar nr. ............;
- primesc/nu primesc o alta pensie sau ajutor social - dosar nr. ...............;
- primesc/nu primesc indemnizatie de somaj;
- nu s-a desfacut casatoria cu sustinatorul decedat;
- dupa decesul sustinatorului nu m-am recasatorit;
- nu exista urmasi [in situatia prevazuta la art. 55 alin. (2) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare].
Ma oblig ca la implinirea varstei de 16 ani si la inceperea fiecarui an scolar/universitar sa prezint, in termen de 10 zile, casei de pensii sectoriale dovada continuarii studiilor (in cazul copiilor urmasi).
Ma oblig sa anunt casei de pensii sectoriale orice schimbare in situatia proprie, de natura sa conduca la modificarea conditiilor in functie de care imi este stabilita sau mi se plateste pensia, in termen de 15 zile de la data aparitiei acesteia.
In cazul in care nu imi voi respecta declaratia asumata prin prezenta cerere, ma oblig sa restitui integral sumele incasate nelegal, suportand rigorile legii.
Am completat si am citit cu atentie continutul declaratiei de mai sus, dupa care am semnat.
Data .................. | Semnatura ........................ |
Anexa nr. 4:
NOTA:
Semnificatia abrevierilor din prezenta anexa este urmatoarea:
IPC = indicele preturilor de consum lunar total din luna deschiderii dreptului de pensie, raportat la luna realizarii soldelor/salariilor lunare brute, publicat pe site-ul Institutului National de Statistica;
CIBS = cota de contributie individuala la bugetul de stat este egala cu cota de contributie de asigurari sociale prevazuta la art. 138 lit. a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, conform art. 31 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare;
CASS = contributia de asigurari sociale de sanatate, datorata bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, conform art. 153 si urmatoarele din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.