Ordinul nr. M.19 pentru modificarea si completarea Metodologiei de intocmire a dosarului de pensionare - Pensii
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Buna ziua! Sunt Simona, Asistentul tau personal.
Click daca ai nevoie de ajutor!
X
Tine-ma minte

Ati uitat parola? Click aici pentru a recupera user/parola

Nu aveti cont?
X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

X

Te rugam sa introduci adresa de email pe care ai folosit-o la inregistrarea contului tau.

Contul meu Inregistrare cont Testare gratuita
PortalCodulMuncii.ro
Portal actualizat la 21 Decembrie 2024
Un produs marca Rentrop&Straton

Ordinul nr. M.19 pentru modificarea si completarea Metodologiei de intocmire a dosarului de pensionare

Raspuns oferit de Andreea Voiculescu
Andreea Voiculescu
Autor PortalCodulMuncii.ro

Ordinul comun al ministrului apararii nationale, viceprim-ministrului, ministrului afacerilor interne si directorului Serviciului Roman de Informatii nr. M.19 din 7 februarie 2024 pentru modificarea si completarea Metodologiei de intocmire a dosarului de pensionare, aprobata prin Ordinul ministrului apararii nationale, al ministrului afacerilor interne si al directorului Serviciului Roman de Informatii nr. M.24/30/8.147/2016, publicat in Monitorul Oficial nr. 164 din 29 februarie 2024
 
Ordinul comun al ministrului apararii nationale, viceprim-ministrului, ministrului afacerilor interne si directorului Serviciului Roman de Informatii nr. 25 din 13 februarie 2024 pentru modificarea si completarea Metodologiei de intocmire a dosarului de pensionare, aprobata prin Ordinul ministrului apararii nationale, al ministrului afacerilor interne si al directorului Serviciului Roman de Informatii nr. M.24/30/8.147/2016, publicat in Monitorul Oficial nr. 164 din 29 februarie 2024
 
Ordinul comun al ministrului apararii nationale, viceprim-ministrului, ministrului afacerilor interne si directorului Serviciului Roman de Informatii nr. 7585 din 21 februarie 2024 pentru modificarea si completarea Metodologiei de intocmire a dosarului de pensionare, aprobata prin Ordinul ministrului apararii nationale, al ministrului afacerilor interne si al directorului Serviciului Roman de Informatii nr. M.24/30/8.147/2016, publicat in Monitorul Oficial nr. 164 din 29 februarie 2024
 
Avand in vedere prevederile art. XV din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu si a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, pentru aplicarea dispozitiilor art. 62 alin. (3) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea si functionarea Ministerului Apararii Nationale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale art. 7 alin. (5) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 23 alin. 3 din Legea nr. 14/1992 privind organizarea si functionarea Serviciului Roman de Informatii, cu modificarile si completarile ulterioare,
 
ministrul apararii nationale, viceprim-ministrul, ministrul afacerilor interne, si directorul Serviciului Roman de Informatii emit prezentul ordin.
 
Art. I. - Metodologia de intocmire a dosarului de pensionare, aprobata prin Ordinul ministrului apararii nationale, al ministrului afacerilor interne si al directorului Serviciului Roman de Informatii nr. M.24/30/8.147/2016, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 130 din 19 februarie 2016, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
 
1. La articolul 3, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Pana la data de 1.01.2030, in cuprinsul cererii de pensionare, solicitantul dreptului la pensie de serviciu sau pensie de invaliditate isi exprima optiunea privind alegerea lunilor consecutive corespunzatoare perioadei in care si-a desfasurat activitatea, potrivit legii."
 
2. La articolul 7, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7. - (1) Structurile prevazute la art. 61 alin. (3) din Legea nr. 223/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, transmit, in format letric si in format electronic, dosarul de pensionare casei de pensii sectoriale competente potrivit legii, insotit de adresa de inaintare, al carei model este prevazut in anexa nr. 7."
 
3. La articolul 17, litera f) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"f) pana la data de 31.12.2028, in situatia persoanelor care se incadreaza in prevederile art. XVI alin. (5) din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu si a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare, la pct. 7 se specifica Situatia soldelor/salariilor lunare brute realizate la functia de baza, corespunzatoare celor 6 luni consecutive alese, actualizate, din care se constituie baza de calcul folosita pentru stabilirea pensiei militare, prevazuta la art. 28 din Legea nr. 223/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, utilizandu-se formatul in vigoare pana la data de 31.12.2023;"
 
4. La articolul 17, dupa litera f) se introduce o noua litera, litera f1), cu urmatorul cuprins:
"f1) la pct. 7 se specifica Situatia soldelor/salariilor lunare brute realizate la functia de baza, corespunzatoare lunilor consecutive de activitate, stabilite conform art. 28 si 281 din Legea nr. 223/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, actualizate cu indicele preturilor de consum lunar, la data deschiderii drepturilor de pensie, potrivit legii;"
 
5. Articolul 20 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 20. - Transmiterea pe cale electronica a datelor cuprinse in fisa de pensie se realizeaza de catre unitatile militare ale Ministerului Apararii Nationale prin intermediul aplicatiei informatice create de catre Comandamentul apararii cibernetice, conform cerintelor specificate de Casa de Pensii Sectoriala a Ministerului Apararii Nationale."
 
6. Anexele nr. 1-3 se modifica si se inlocuiesc cu anexele nr. 1-3 la prezentul ordin.
 
7. La anexa nr. 4, punctul 7 se modifica si va avea cuprinsul prevazut in anexa nr. 4 la prezentul ordin.
 
Art. II. - Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezentul ordin.
 
Art. III. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
 
-****-
Ministrul apararii nationale,
Angel Tilvar
p. Viceprim-ministru, ministrul afacerilor interne,
Aneta Matei,
secretar de stat
p. Directorul Serviciului Roman de Informatii,
Razvan Ionescu
 
Anexa nr. 1:
 
CERERE
pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta/pensiei anticipate/pensiei anticipate partiale
 
- Model –
 
(- Anexa nr. 1 la metodologie)
 
ROMANIA
Ministerul/Institutia .................................
Unitatea ........................
Nr. ............... din ........................
NECLASIFICAT
Exemplarul nr. .......
 
CERERE
pentru acordarea pensiei pentru limita de varsta/pensiei anticipate/pensiei anticipate partiale
 
Catre Casa de Pensii Sectoriala a ..............................
 
Subsemnatul(a), .........................................., avand codul numeric personal ......................., domiciliat(a) in localitatea ..........................., str. ............................ nr. .........., bl. ........., sc. ........, et. ......, ap. ........, judetul ................, posesor/posesoare al (a) actului de identitate seria ....... nr. ............, eliberat de ................... la data de ................., nascut(a) la data de ................... in localitatea/judetul ......................., fiul (fiica) lui ............ si al (a) .................., solicit inscrierea la pensie pentru limita de varsta/pensie anticipata/pensie anticipata partiala conform art. ........ din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Pentru determinarea bazei de calcul ce va fi folosita pentru stabilirea pensiei militare potrivit Legii nr. 223/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, aleg urmatoarea perioada de 6 luni consecutive, de la (luna/an) ..................................... pana la (luna/an) ................, in conditiile art. XVI alin. (5) din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu si a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare.
 
Pentru determinarea bazei de calcul folosite pentru stabilirea pensiei militare potrivit Legii nr. 223/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, aleg urmatoarea perioada de ........ luni consecutive, de la (luna/an) ................ pana la (luna/an) ..................... .
 
In acest scop, depun urmatoarele:
- carnet de munca seria .................. nr. .................., in original;
- carnet de asigurari sociale seria ............... nr. .................., in original;
- livret militar seria .................. nr. .................., in copie certificata;
- buletin/carte de identitate seria ............... nr. .................., in copie certificata;
- certificat de nastere si/sau certificat de casatorie seria ............ nr. .................., in copie certificata;
- diploma de studii si foaia matricola, in copii certificate, sau adeverinta de certificare a perioadelor de studii de invatamant superior nr. .............. din ..................;
- adeverinta privind grupa superioara/conditiile de munca .................., in original;
- alte acte pentru dovedirea perioadelor de activitate si a veniturilor realizate .................., in original.
 
Declar pe propria raspundere, sub sanctiunile prevazute de Codul penal pentru declaratii false, ca:
- sunt/nu sunt asigurat(a);
- primesc/nu primesc o alta pensie sau ajutor social - dosar nr. ..........;
- primesc/nu primesc pensie din alt sistem de pensii integrat sistemului public de pensii - dosar nr. ..................;
- primesc/nu primesc pensie din alt sistem de pensii neintegrat sistemului public de pensii - dosar nr. ..................;
- primesc/nu primesc indemnizatie - dosar nr. ..................;
- primesc/nu primesc indemnizatie de somaj;
- primesc/nu primesc indemnizatie acordata persoanelor cu handicap.
 
Ma oblig sa anunt casa de pensii sectoriala, in termen de 15 zile de la data aparitiei oricarei schimbari in situatia proprie, de natura sa conduca la modificarea conditiilor in functie de care imi este stabilita sau mi se plateste pensia.
 
In cazul in care nu imi voi respecta obligatiile asumate prin prezenta cerere, ma oblig sa restitui integral sumele incasate nelegal, suportand rigorile legii.
 
Am completat si am citit cu atentie continutul declaratiei de mai sus, dupa care am semnat.
 
Data .................. Semnatura ........................
 

 
 
Anexa nr. 2:
 
CERERE
pentru acordarea pensiei de invaliditate
 
- Model –
 
(- Anexa nr. 2 la metodologie)
 
ROMANIA
Ministerul/Institutia .................................
Unitatea ........................
Nr. ............... din ........................
NECLASIFICAT
Exemplarul nr. .......
 
CERERE
pentru acordarea pensiei de invaliditate
 
Catre Casa de Pensii Sectoriala a .......................
 
Subsemnatul(a), ......................................., avand codul numeric personal .............., domiciliat(a) in localitatea ...................., str. ........................ nr. ......, bl. ........, sc. ......, et. ....., ap. ......, judetul .................., posesor/posesoare al (a) actului de identitate seria ....... nr. ................, eliberat de ..................... la data de ...................., nascut(a) la data de ..................... in localitatea/judetul .................., fiul (fiica) lui .................. si al (a) ................., solicit inscrierea la pensie de invaliditate.
 
Pentru determinarea bazei de calcul ce va fi folosita pentru stabilirea pensiei militare potrivit Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare, aleg urmatoarea perioada de 6 luni consecutive, de la (luna/an) ................ pana la (luna/an) ................, in conditiile art. XVI alin. (5) din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu si a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile ulterioare.
 
Pentru determinarea bazei de calcul folosite pentru stabilirea pensiei militare potrivit Legii nr. 223/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, aleg urmatoarea perioada de ........ luni consecutive, de la (luna/an) ................ pana la (luna/an) ............... .
 
In acest scop depun urmatoarele acte:
- carnet de munca seria .................. nr. .................., in original;
- carnet de asigurari sociale seria .................. nr. .............., in original;
- livret militar seria .................. nr. .................., in copie certificata;
- buletin/carte de identitate seria ............... nr. .................., in copie certificata;
- certificat de nastere si/sau certificat de casatorie seria ............ nr. .................., in copie certificata;
- diploma de studii si foaia matricola, in copii certificate, sau adeverinta de certificare a perioadelor de studii de invatamant superior nr. .................. din ..................;
- adeverinta privind grupa superioara/conditii de munca ................., in original;
- alte acte pentru dovedirea perioadelor de activitate si a veniturilor realizate .................., in original;
- decizia medicala asupra capacitatii de munca, in original.
 
Declar pe propria raspundere, sub sanctiunile prevazute de Codul penal pentru declaratii false, ca:
- sunt/nu sunt asigurat(a);
- primesc/nu primesc o alta pensie sau ajutor social - dosar nr. ..........;
- primesc/nu primesc pensie din alt sistem de pensii integrat sistemului public de pensii - dosar nr. ..................;
- primesc/nu primesc pensie din alt sistem de pensii neintegrat sistemului public de pensii - dosar nr. ..................;
- primesc/nu primesc indemnizatie - dosar nr. ..................;
- primesc/nu primesc indemnizatie de somaj;
- primesc/nu primesc indemnizatie acordata persoanelor cu handicap.
 
Ma oblig sa anunt casei de pensii sectoriale orice schimbare in situatia proprie, de natura sa conduca la modificarea conditiilor in functie de care imi este stabilita sau mi se plateste pensia, in termen de 15 zile de la data aparitiei acesteia.
 
In cazul in care nu imi voi respecta declaratia asumata prin prezenta cerere, ma oblig sa restitui integral sumele incasate nelegal, suportand rigorile legii.
 
Am completat si am citit cu atentie continutul declaratiei de mai sus, dupa care am semnat.
 
Data .................. Semnatura ........................
 

 
Anexa nr. 3:
 
CERERE
pentru acordarea pensiei de urmas
 
- Model –
 
(- Anexa nr. 3 la metodologie)
 
ROMANIA
Ministerul/Institutia .................................
Unitatea ........................
Nr. ............... din ........................
NECLASIFICAT
Exemplarul nr. .......
 
CERERE
pentru acordarea pensiei de urmas
 
Catre Casa de Pensii Sectoriala a ..............................
 
Subsemnatul(a), ........................................, in calitate de sot supravietuitor/fiu/fiica/tutore/curator, avand codul numeric personal ...................., domiciliat(a) in localitatea ........................, str. ......................... nr. ........., bl. ......., sc. ......, et. ......, ap. ........, judetul ..........................., posesor (posesoare) al (a) actului de identitate seria ........ nr. ..............., eliberat(a) de ..................... la data de .............., nascut(a) la data de .................... in localitatea/judetul ......................., fiul (fiica) lui ............. si al (a) .................., solicit inscrierea la pensie de urmas dupa sustinatorul ...................., decedat(a) la data de ..............., in calitate de asigurat/pensionar, avand codul numeric personal ......................../dosar de pensie nr. ................., pentru titularii (numele si calitatea):
1.........................................................................................................................................................;
2.........................................................................................................................................................;
3.........................................................................................................................................................;
4........................................................................................................................................................;
5.........................................................................................................................................................
 
In acest scop depun urmatoarele acte:
- carnet de munca seria ........... nr. ..........., in original;
- carnet de asigurari sociale seria ........... nr. .........., in original;
- livret militar seria ................ nr. ............., in copie certificata;
- diploma de studii si foaia matricola, in copii certificate, sau adeverinta de certificare a perioadelor de studii de invatamant superior nr. ................. din ..................;
- adeverinta privind grupa superioara/conditii de munca ................., in original;
- act doveditor din care sa reiasa cauza decesului;
- certificat de deces seria ............ nr. ............., in copie;
- act de stare civila (buletin/carte de identitate, certificat de nastere, certificat de casatorie);
- adeverinta de studii, in original;
- decizia medicala asupra capacitatii de munca, in original;
- talon de plata a pensiei sau decizia de pensie, in copie.
 
Declar pe propria raspundere, sub sanctiunile prevazute de Codul penal pentru declaratii neadevarate, ca:
- nu am savarsit infractiunea de omor sau tentativa de omor asupra sustinatorului decedat;
- nu sunt asigurat;
- nu realizez venituri lunare mai mari de 35% din castigul salarial mediu brut;
- primesc/nu primesc indemnizatii prevazute de legi speciale - dosar nr. ............;
- primesc/nu primesc o alta pensie sau ajutor social - dosar nr. ...............;
- primesc/nu primesc indemnizatie de somaj;
- nu s-a desfacut casatoria cu sustinatorul decedat;
- dupa decesul sustinatorului nu m-am recasatorit;
- nu exista urmasi [in situatia prevazuta la art. 55 alin. (2) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare].
 
Ma oblig ca la implinirea varstei de 16 ani si la inceperea fiecarui an scolar/universitar sa prezint, in termen de 10 zile, casei de pensii sectoriale dovada continuarii studiilor (in cazul copiilor urmasi).
 
Ma oblig sa anunt casei de pensii sectoriale orice schimbare in situatia proprie, de natura sa conduca la modificarea conditiilor in functie de care imi este stabilita sau mi se plateste pensia, in termen de 15 zile de la data aparitiei acesteia.
 
In cazul in care nu imi voi respecta declaratia asumata prin prezenta cerere, ma oblig sa restitui integral sumele incasate nelegal, suportand rigorile legii.
 
Am completat si am citit cu atentie continutul declaratiei de mai sus, dupa care am semnat.
 
Data .................. Semnatura ........................
 

 
 
Anexa nr. 4:
 
7 Situatia soldelor/salariilor lunare brute si nete realizate la functia de baza din care se constituie baza de calcul folosita pentru stabilirea pensiei militare, prevazuta de art. 28 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare
Nr. crt. Luna/anul realizarii venitului Total solda/salariu lunar(a) brut(a) realizat(a) la functia de baza IPC Total solda/salariu lunar(a) brut(a) realizat(a) la functia de baza, actualizat(a) cu IPC
1 Luna/anul      
2 Luna/anul      
3 Luna/anul      
4 Luna/anul      
... ...      
n Luna/anul      
TOTAL x x suma
MEDIA soldelor/salariilor lunare brute realizate la functia de baza, actualizate
CIBS
CASS
Impozit
MEDIA soldelor/salariilor lunare nete
 
NOTA:
Semnificatia abrevierilor din prezenta anexa este urmatoarea:
IPC = indicele preturilor de consum lunar total din luna deschiderii dreptului de pensie, raportat la luna realizarii soldelor/salariilor lunare brute, publicat pe site-ul Institutului National de Statistica;
CIBS = cota de contributie individuala la bugetul de stat este egala cu cota de contributie de asigurari sociale prevazuta la art. 138 lit. a) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, conform art. 31 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificarile si completarile ulterioare;
CASS = contributia de asigurari sociale de sanatate, datorata bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, conform art. 153 si urmatoarele din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
 
Newsletter PortalCodulMuncii.ro

Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


Articole similare

Iun102024

Administrarea speciala a fondurilor de pensii administrate privat

de Andreea Voiculescu 10 Iun 2024
Norma Autoritatii de Supraveghere Financiara nr. 1 din 5 februarie 2024 pentru modificarea si completarea Normei nr. 7/2009 privind administrarea speciala a fondurilor de pensii administrate privat, aprobata prin Hotararea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 8/2009, publicata in Monitorul Oficial nr. 143 din 21 februarie 2024 In temeiul prevederilor art. 2 alin. (1) ...
Iun102024

Decizie privind valoarea de capital a pensiei de transfer dobandite de functionarul Uniunii Europene in sistemul public de pensii

de Andreea Voiculescu 10 Iun 2024
Ordinul presedintelui Casei Nationale de Pensii Publice nr. 202 din 31 ianuarie 2024 pentru aprobarea modelului deciziei privind valoarea de capital a pensiei de transfer dobandite de functionarul Uniunii Europene in sistemul public de pensii, publicat in Monitorul Oficial nr. 110 din 7 februarie 2024 Avand in vedere:- Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu ...
Iun102024

NORMA de aplicare a Legii nr. 360 din 2023 privind sistemul public de pensii

de Andreea Voiculescu 10 Iun 2024
Hotararea Guvernului nr. 181 din 28 februarie 2024 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, publicata in Monitorul Oficial nr. 171 din 1 martie 2024 In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 169 din Legea nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii,Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare. Articol ...
Aug012023

Reducerea varstei standard de pensionare cu 2 ani. Legea 212/2023

de Colectiv Portal Codul Muncii 01 Aug 2023
Legea nr. 212 din 7 iulie 2023 pentru modificarea art. 65 alin. (5) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, publicata in Monitorul Oficial nr. 629 din 10 iulie 2023Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.Articol unic - La articolul 65 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 852 din 20 ...
x