TITLUL X cuprinzand art.219 – art.224 – se modifica si va avea urmatorul cuprins:
Dispozitii tranzitorii si finale
Art. 241
(1)Functiile de presedinte, vicepresedinte, secretar, trezorier sau alte functii patronale sau sindicale alese sau
numite nu sunt demnitati sau functii publice.
(2)Reprezentantii confederatiilor patronale sau sindicale alesi sau numiti, conform legii, in consilii de
administratie tripartite sau in alte structuri bi si tripartite nu exercita demnitati sau functii publice pe perioada
mandatului si nu se afla in stare de incompatibilitate sau conflict de interese.
Art. 242
Cererile si actele de procedura ale organizatiilor patronale si sindicale in fata instantelor judecatoresti sau
actele de procedura intocmite pentru acestea sunt scutite de taxa de timbru.
Art. 243
(1) Hotararile judecatoresti de dobandire a personalitatii juridice de catre organizatiile patronale si sindicale,
obtinute pana la data intrarii in vigoare a prezentei legi, raman valabile.
(2) Federatiile care si-au dobandit personalitatea juridica la tribunalele judetene, au obligatia ca in termen de
90 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi sa solicite transcrierea in Registrul special al federatiilor si
confederatiilor patronale si sindicale al Tribunalului Bucuresti.
(3) Cererea de transcriere prevazuta la alin. (2) va fi insotita de doua copii dupa hotararea definitiva si
irevocabila de dobandire a personalitatii juridice a federatiei si dupa ultima hotarare judecatoreasca de
modificare a statutului, dupa caz.
(4) In termen de 30 de zile de la depunerea cererii, Tribunalul Bucuresti va solicita tribunalului judetean,
dosarul de dobandire a personalitatii juridice al federatiei petente.
Art. 244
Modelul, modul de completare si operare a registrelor speciale ale organizatiilor patronale, respectiv ale
organizatiilor sindicale prevazute la art. 9 si, respectiv, la art. 40 si art. 71 se stabilesc prin ordin comun al
ministrului justitiei si al ministrului muncii, familiei si protectiei sociale, in termen de 90 de zile de la data
intrarii in vigoare a prezentei legi, dupa consultarea partenerilor sociali.
Art. 245
(1)Functia de presedinte al Consiliului Economic si Social este asimilata din punctul de vedere al indemnizarii
celei de secretar de stat, iar functia de vicepresedinte este indemnizata cu 50% din indemnizatia presedintelui.
(2) Functia de secretar general este asimilata din punctul de vedere al salarizarii celei de secretar general din
minister.
(3) Pentru activitatea desfasurata, membrii Plenului Consiliului Economic si Social primesc o indemnizatie in
cuantum de 30% din cuantumul indemnizatiei stabilite pentru presedinte.
(4) Pentru activitatea desfasurata, membrii comisiilor de specialitate permanente sau temporare au dreptul la o
indemnizatie lunara in cuantum de pana la 20% din cuantumul indemnizatiei stabilite pentru presedinte.
Art. 246
(1) Pentru organizarea si functionarea Consiliului Economic si Social se aloca de la bugetul de stat, prin legile bugetare anuale, fondurile aferente urmatoarelor categorii de cheltuieli:
a) cheltuielile de intretinere si functionare si cheltuielile de capital, care se vor stabili anual;
b) salariile angajatilor Secretariatului tehnic al Consiliului Economic si Social, stabilite pe baza prevederilor Legi cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice.
c) plata cotizatiilor anuale datorate organizatiilor internationale la care Consiliul Economic si Social este
afiliat.
d) contributiile datorate de angajator asupra sumelor reprezentand salarii si indemnizatii platite persoanelor
prevazute la lit. b) si c), conform reglementarilor in domeniu.
(2) Alte venituri pot fi constituite din donatii si contributii ale partenerilor sociali, ale altor persoane fizice si juridice, unanim acceptate.
Art. 247
Structura de personal a Consiliului Economic si Social este urmatoarea:
a) personalul de specialitate si tehnico-administrativ;
b) expertii comisiilor de specialitate.
Art. 248
Reprezentantii confederatiilor patronale si sindicale alesi in Plenul Consiliului Economic si Social sau numiti in comisiile de specialitate permanente sau temporare nu exercita demnitati sau functii publice si nu se afla in stare de incompatibilitate sau conflict de interese.
Art. 249
In cazul in care membrii Consiliului Economic si Social sau ai comisiilor de specialitate permanente sau temporare se deplaseaza in interesul serviciului, in tara sau in strainatate, precum si in alte situatii deosebite, acestia au dreptul si la alte sume de bani, stabilite prin regulamentul de organizare si functionare, conform dispozitiilor legale.
Art. 250
(1) Pentru elaborarea unor studii in domeniul economico-social stabilite de catre plen, Consiliul Economic si Social poate folosi colaboratori externi - cadre didactice din invatamantul superior, cercetatori stiintifici, magistrati sau alti specialisti, in conditiile legii.
(2) Cuantumul sumelor cuvenite colaboratorilor externi se stabileste prin negociere directa, in raport cu
complexitatea si importanta lucrarii ce urmeaza sa fie elaborata, fara a putea depasi, lunar, salariul de baza
maxim stabilit de lege pentru functia de consilier gradul I A din cadrul Consiliului Economic si Social.
Art. 251
(1) Potrivit prevederilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare, Consiliul Economic si Social are dreptul sa solicite datele si informatiile necesare indeplinirii atributiilor acestuia.
(2) Pastrarea si folosirea datelor si informatiilor se vor face cu respectarea gradului de confidentialitate
precizat de emitent.
Art. 252
Cererile referitoare la inregistrarea, executarea, modificarea, suspendarea sau incetarea unor clauze cuprinse in contractele colective de munca, formulate in fata institutiilor publice, instantelor judecatoresti si a altor organe ale statului sunt scutite de taxe judiciare si de timbru judiciar.
Art. 253
(1) Reprezentativitatea organizatiilor patronale si a organizatiilor sindicale solicitata in vederea participarii la negocierile colective de munca se acorda o data la patru ani, in conditiile prezentei legi.
(2) Falsul in declaratii in vederea obtinerii reprezentativitatii constituie infractiune in conditiile prevazute si pedepsite de Codul Penal.
(3) Reprezentativitatea obtinuta in conditiile alin.(1) isi produce efecte pe o perioada de patru ani de la data la
care hotararea judecatoreasca a ramas definitiva.
(4) Hotararile judecatoresti ramase definitive prin care se constata reprezentativitatea organizatiilor patronale
si organizatiilor sindicale in conditiile prezentei legi, se comunica Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei
Sociale care va tine evidenta acestora.
Art. 254
Reprezentativitatea organizatiilor patronale sau a organizatiilor sindicale, constatata conform legislatiei in
vigoare, poate fi contestata de catre organizatiile patronale sau sindicale corespondente la nivel national, de
sector de activitate, grup de unitati sau la nivel de unitate, in conditiile in care s-a modificat situatia unuia sau
a mai multora dintre criteriile prevazute de art 12, alin.(1) si (2), respectiv art.15 alin. (1), pe baza carora a fost
obtinuta reprezentativitatea in cauza.
Art. 255
(1) De la intrarea in vigoare a prezentei legi, organizatiile patronale si organizatiile sindicale vor proceda la
obtinerea reprezentativitatii in conformitate cu dispozitiile legii privind negocierile colective de munca.
(2) Reprezentativitatea organizatiilor patronale si organizatiilor sindicale constatata anterior intrarii in vigoare
a prezentei legi, isi produce efectele pana la expirarea termenului pentru care a fost acordata prin hotarare
judecatoreasca.
(3) Sectoarele de activitate se vor stabili prin Hotarare a Guvernului, in termen de 90 de zile de la intrarea in
vigoare a prezentei legi.
Art. 256
Contractele colective de munca nu pot fi denuntate unilateral.
Art.257
Toate actele de procedura intocmite potrivit dispozitiilor prezentei legi sunt scutite de taxa judiciara de timbru
si de timbru judiciar.
Aceasta lege a fost adoptata in temeiul prevederilor art. 114 alin. (3) din Constitutia Romaniei, republicatin urma angajarii raspunderii Guvernului in fata Camerei Deputatilor si a Senatului, in sedinta comuna din data de 18 aprilie 2011.
ANEXA 1
LISTA
cuprinzand ministerele si alte institutii publice in cadrul carora se vor organiza comisii de dialog social
1. Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale
2. Ministerul Administratiei si Internelor
3. Ministerul Finantelor Publice
4. Ministerul Justitiei
5. Ministerul Apararii Nationale
6. Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului
7. Ministerul Mediului si Padurilor
8. Ministerul Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri
9. Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale
10. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii
11. Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului
12. Ministerul Culturii si Patrimoniului National
13. Ministerul Sanatatii
14. Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale
15. Ministerul Afacerilor Externe
16. Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului
17. Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si Monitorizarea Achizitiilor Publice