Transferul participantilor intre fondurile de pensii administrate privat
Raspuns oferit de Colectiv Portal Codul MunciiTransferul participantului intre fonduri de pensii administrate privat este o optiune individuala si se realizeaza cu indeplinirea procedurii de transfer ce intra in vigoare la data de 1 aprilie 2015.
Pana la plata primei contributii la un fond de pensii administrat privat, participantului ii este interzis sa solicite transferul la un alt fond de pensii administrat privat.
In cazul in care un participant inscris in Registrul participantilor la mai multe institutii de evidenta a solicitat transferul la un alt fond de pensii administrat privat, toate institutiile de evidenta valideaza transferul, indiferent daca participantul figureaza cu contributii virate numai de catre una dintre acestea.
Obtinerea acordului de aderare la un fond de pensii administrat privat in vederea transferului de la un alt fond de pensii administrat privat se face exclusiv de administratorul fondului la care participantul doreste sa se transfere.
Este interzisa implicarea agentilor de marketing in operatiunile de transfer.
Un participant se poate transfera de la un fond de pensii administrat privat la un alt fond de pensii administrat privat daca indeplineste cumulativ urmatoarele conditii:
a) a semnat actul individual de aderare la fondul de pensii administrat privat la care doreste sa se transfere, marcand optiunea referitoare la transfer;
b) a notificat administratorul de la care se transfera, in termenul prevazut la art. 39 alin. (1) din Lege.
Administratorul fondului de pensii administrat privat la care doreste sa se transfere participantul pune la dispozitia solicitantului actul individual de aderare si formularul de notificare conform modelului:
NOTIFICARE
Subsemnatul, .................... (numele si prenumele), posesor al BI/CI seria ...... nr. .........,
eliberat(a) de ............... la data de ............... CNP ..............., adresa de domiciliu ..............., adresa de corespondenta ..............., numar de telefon ........., adresa e-mail ..............., avand calitatea de participant la Fondul de pensii administrat privat ..............., administrat de ..............., solicit transferul activului personal net, calculat in conformitate cu dispozitiile legale, catre Fondul de pensii administrat privat ..............., administrat de .............. .
Prezentul document este completat in vederea:
|_| transferului valorii activului personal net de la un administrator la altul;
|_| comasarii conturilor la unul dintre fondurile la care a fost validat;
|_| altele (...............)
Am luat cunostinta despre prevederile Legii nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale normelor emise de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, potrivit carora in cazul transferului la un alt fond de pensii, mai devreme de 2 ani de la data validarii, se aplica o penalitate de transfer de maximum 5% asupra activului personal net care se transfera, conform prospectului schemei de pensii al fondului.
Anexat va transmit urmatoarele:
1. copia actului individual de aderare seria ...... nr. ......... din data de ...............;
2. copia actului de identitate B.I./C.I. seria ...... nr. ........., valabil la data semnarii prezentei notificari, semnata in original pentru conformitate.
Data: ...............
Participant
.......................
(numele si prenumele)
...............
(semnatura)
Notificarea va fi intocmita in doua exemplare originale, dintre care:
a) un exemplar va fi pastrat de catre participant;
b) un exemplar va fi transmis administratorului fondului de la care participantul doreste sa se transfere.
Dupa semnarea actului individual de aderare la fondul la care doreste sa se transfere, participantul transmite notificarea la administratorul fondului de pensii administrat privat de la care doreste sa se transfere, la care anexeaza o copie a actului individual de aderare si o copie a actului de identitate valabil la data depunerii documentatiei, cu semnatura in original, pe aceeasi pagina cu imaginea reprodusa prin copiere.
In cazul in care documentatia nu este intocmita in conformitate cu prezenta norma, administratorul solicita participantului completarea acesteia, cu precizarea informatiilor necesare.
(Norma nr. 26 din 17 decembrie 2014 privind transferul participantilor intre fondurile de pensii administrate privat, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 942 din 23 decembrie 2014)
Ramai la curent cu toate solutiile propuse de specialisti.
Aboneaza-te ACUM la Newsletterul Portalcodulmuncii.ro si primesti cadou Raportul special "3 modele Editabile de Fise de Post si Evaluare"!